.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درباره کرونا پیش‌گویی نکنیم
در حال حاضر نگرانی عاجلی برای موج گسترده‌ای از کرونا در هفته های آینده نداریم؛ اساسا دانش بشری حتی در پیشرفته ترین کشورهای دنیا که دسترسی دقیقی به آمار بیماری، سویه های در چرخش و شرایط رعایت نکات بهداشتی دارند نیز نمی توانند به دقت پیش بینی کنند چه زمانی با موج کرونا روبرو خواهند شد.
درباره کرونا پیش‌گویی نکنیم

شمال نیوز: دکتر مسعود یونسیان ـ عضو کمیته علمی کشوری کرونا/  در حال حاضر نگرانی عاجلی برای موج گسترده‌ای از کرونا در هفته های آینده نداریم؛ اساسا دانش بشری حتی در پیشرفته ترین کشورهای دنیا که دسترسی دقیقی به آمار بیماری، سویه های در چرخش و شرایط رعایت نکات بهداشتی دارند نیز نمی توانند به دقت پیش بینی کنند چه زمانی با موج کرونا روبرو خواهند شد.

 

تا قبل از دسترسی به واکسن، می‌ گفتیم موج کرونا تابع دو مولفه یعنی رفتار مردم و واریانت ویروس است؛ الان مولفه سومی نیز اضافه شده و آن هم سطح ایمنی جامعه است. وقتی اطلاع دقیقی از سطح ایمنی جامعه نداریم، بنابراین بهتر است از پیشگویی های دراز مدت پرهیز کنیم. چون اگر پیشگویی ها صحیح نباشد ممکن است اعتماد جامعه به نظام سلامت کاهش یابد و سایر توصیه ها که بر اساس مشاهدات است، اثر چندانی نداشته باشد.

 

بهتر است ابتدا وضعیت بیماری را رصد کنیم و به جای پیشگویی، هر وقت که نشانه هایی از افزایش موارد کرونا را دیدیم، آن وقت هشدار دهیم؛ چراکه نمی توان جامعه را همیشه در محدودیت قرار داد. البته باید تلاش ما پوشش مناسب واکسیناسیون و مصون سازی افراد باشد. بنابراین در حال حاضر شواهدی نداریم که بگوییم در آینده نزدیک، میان مدت و یا بلندمدت، زمان موج بعدی کرونا را پیش بینی کنیم.

 

اُمیکرون و زیرگونه های این سویه، بیماری با شدت کمتری ایجاد می کنند البته بخش قابل توجهی از جامعه به دلیل واکسیناسیون و یا ابتلا به بیماری، مصونیت نسبی دارند و فعلا دلیلی برای نگرانی و یا اقدامات جدیدی نداریم.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.358 seconds.